28 Ocak 2013 Pazartesi

Evde Silikon Kalıp Yapımı (Silicone Mold)

       Bazı küçük figürleri şeker hamuruyla yapmak zor olabiliyor. Bunun yerine kalıp kullanmak daha kolay, ancak her istediğimiz şeyin kalıbını bulmak hem zor hem de pahalı olabilir. Bunun yerine evde kendiniz yapabilirsiniz, hemde çok kolay bulunan malzemelerle.
     Aşağıdaki kurabiyelerin üzerindeki gülleri kalıpla yaptım. Bunun için küpelerimi kullandım.




    Bunun için gerekli malzemeler; silikon tabancası, sıvı yağ, fırça (yağı sürmek için), alüminyum folyo ve kalıbını çıkarmak için herhangi bir obje.





    Ayrıntılı olarak nasıl yapıldığını izlemek için burayı (youtube) tıklayın. Tek bir kalıpla aşağıdaki gibi irili ufaklı güller yapabilirsiniz. Kalıbı daha sonra kullanırken de yağ kullanmanız gerekebilir, böylece hamuru içinden kolaylıkla çıkarabilirsiniz.
   
      Mutlaka yağ sürün, yoksa çıkarmak çok zor oluyor. Hatta bazen çıkmıyor:)





        Silikonu sıktıktan sonra küpeyi içine batırıp 5 dakika kadar bekleyin.





    

     Ayrıca ben çocuklarımın oyuncaklarını kullanarak harf kalıpları da yaptım. Sizde birçok takıdan, biblodan, oyuncaktan istediğiniz kalıbı yapabilirsiniz.Kolay gelsin:)





22 yorum:

  1. Çok yaratıcı olmuş bende denicem acaba daha büyük objelerde de sonuç iyi oluyor mu denediniz mi?

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler.Biraz daha büyüklerde oluyor, ama çok derin olursa hamuru içinden çıkarmak zor oluyor. Çünkü hazır kalıplar kadar esnek değiller.

    YanıtlaSil
  3. harikasınız..ne zamandır düşündüğüm,nasıl yaparım deyip hep yarına bıraktığım bir fikirdi..

    YanıtlaSil
  4. denedim ve gerçekten çok güzel oldu.silikon kalıplar dünyanın parası

    YanıtlaSil
  5. Çoookk beğendim hemen deneyeceğim sizi de bana davet ettim öpüldünüz

    YanıtlaSil
  6. Sabun dökülür mü acaba :) sabun kalıbı yapsak bu yolla.. erir mi ama silikon :)

    YanıtlaSil
  7. Ben hiç yapmadım, ama bence siz bir deneyin olabilir:)

    YanıtlaSil
  8. VALLA HELAL OLSUN DENEDİM SONUÇ MUHTEŞEM UCUZA GÖRSEL BİR ŞÖLEN ÇOK SAĞOL ÇOK ;)

    YanıtlaSil
  9. Teşekkürler Yasemin Hanım

    YanıtlaSil
  10. meraba sabun doksek sıcak oldugu ıcın bozulurmu sızce seklı

    YanıtlaSil
  11. Merhaba Selçuk Bey. Eritir mi bilemiyorum . Bence siz bir deneyin ve sonucu da bizimle paylaşırsanız çok iyi olur. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. sabumu obje olarak olmaaz cunki sabun sicakta erime yapar ben denedim

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Güllü Hanım. Peki bu silikon kalıplara sabun döktünüz mü hiç? Kalıbın şekli bozuluyor mu? Deneyen varsa bizimle paylaşsın lütfen:)

    YanıtlaSil
  14. kokulu taş yapımında deneyip sonuçlarını buraya yazacağım :)

    YanıtlaSil
  15. Çok iyi olur Sevilay Hanım , bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  16. Kokulu taş için yukarıdaki tariften kalıp yapıp döktüm. orta boy kalıplarda çok başarılı oldu. Çok küçükler çıkarken kırılıyor.
    büyükleri yaparken de kademeli olarak silikonladım başarılı oldu... Denemek isteyenlere fikir olsun...

    YanıtlaSil
  17. Deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için teşekkürler Mine Hanım. Umarım sabuncuların işine yarar:)

    YanıtlaSil
  18. Bayildimmmmm sizin kalıbını çıkardığınız fiyonklar çok hoşuma gidiyor normal silikpn alıp kalıp cikaracaktim bana bayağı pahalıya mal olacakti 😍 şimdi hemen deneyeceğim

    YanıtlaSil
  19. Pasta ve kurabiye yapiminda kullandigimizda yiyecek olduğu için koku bırakıyor mu acaba? Ve bebeklerden insan figürü icin de yapabilirmiym :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir koku yok.
      Büyük figürler de biraz zor oluyor kalıbı çıkarmak. Ama çok büyük değilse yapabilirsiniz.

      Sil