17 Ekim 2011 Pazartesi

Ev Yapımı Kurabiye Kalıbı

    Uzun zamandır yazmıyorum diye boş duruyorum sanmayın. Hep aklımda olan bir şeyi denedim ve oldu. Şimdi de onu sizlerle paylaşacağım; kurabiye kalıbı yapımı. Artık birçok kalıbı evde kendiniz yapabilirsiniz. Malzemeler de çok basit ve ucuz;  karton, makas, kalem, bant ve ambalaj için kullanılan plastik şeritler.




     Önce kartona istediğiniz şekli çiziyorsunuz ve dikkatlice kesiyorsunuz. Plastik şeridi de bantla etrafına yapıştırıyorsunuz. Tamam, hepsi bu:) Basit bir çok şeyi yapabilirsiniz.


     Ve işte kurabiyemiz hazır, artık istediğimiz gibi süsleyebiliriz.







    Elbise kalıbım olunca bir de ev ve anahtar  kalıbı yaptım;






8 yorum:

  1. This is VERY smart!!!! I love the idea!

    YanıtlaSil
  2. Thanks for your comment and sharing my mail

    YanıtlaSil
  3. plastik şeritleri nerden bulabilirim

    YanıtlaSil
  4. Satın almak biraz zor çünkü çok büyük makaralara sarılı olarak satılıyor ve bu bizim için çok fazla olur.Ama kargo şirketlerinde tanıdığınız varsa rica edebilirsiniz:)Hoşçakalın

    YanıtlaSil
  5. kurabiye hamurunu kesmesi için, kalıbın sert olması gerekiyor, sizin kenarına kapladıgınız şey ise kağıt gibi görünüyor resimde. hamura bastırdıgınızda şekil dağılmıyormu? keşke resimleri biraz daha detaylı çekebilme şansınız olsaydı:)

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Özge Hanım, kullandığım şeritler ambalaj yaparken kullanılan sert plastik şeritler. Ayrıca kullandığım kartonda oldukça sertti, normal fon kartonu kullanmadım. Çünkü fon kartonları neredeyse kağıt gibiler. Bu yüzden rahatlıkla kullanabilirsiniz.
    İnşallah uygun bir zamanda daha ayrıntılı resimler paylaşabilirim:)

    YanıtlaSil
  7. Önerdiğiniz bir şeker hamuru markası var mı? Ayrıca 1 kg şeker hamurundan ortalama kaç kurabiye yapabilirim?

    YanıtlaSil
  8. Ben genelde Şeker&Sugar kullanıyorum. İkinci sorunuza maalesef cevap veremeyeceğim. Kurabiyenin büyüklüğüne ve şeker hamurunu açma kalınlığına göre değişir.

    YanıtlaSil